CLUBINFO 2024/2 B
Het bestuursorgaan van de Federatie, heeft na overleg met het federatieteam kwaliteit/promotie, beslist om de betaalbewijzen voor leden af te schaffen, gesteund door het akkoord van de meerderheid van de provinciale vertegenwoordigers.
Er is nagegaan tijdens het overleg waarvoor de betaalbewijzen nog gebruikt werden. Het bleek dat het betaalbewijs door sommige clubs gebruikt werd als spaarkaart, voor de organisatie van tombola’s of als controlekaart. Het gebruik van betaalbewijzen in deze situaties, kan door clubs makkelijk worden vervangen door iets anders te voorzien. (polsbandjes, voorgedrukte ticketjes met nummertjes, ….) Het behoud van de betaalbewijzen, is hierdoor niet meer gerechtvaardigd. De grote administratieve vereenvoudiging, die met de afschaffing van de betaalbewijzen gepaard gaat, weegt zwaarder door bij de beslissing, dan het occassioneel gebruik ervan door een minderheid van onze clubs.
Daarom is beslist met een meerderheid van de stemmen de betaalbewijzen af te schaffen vanaf Vlaanderen Wandelt op 28/04/2024.
Uiteraard zullen we begrip tonen, in het geval een club na 1 maart toevallig zonder stock raakt. Uitzonderlijk kan men dan vroeger beslissen om reeds geen betaalbewijzen meer te geven. Graag herhalen we nog even dat het informeren van de leden over het te contacteren noodnummer op een tocht, kan door gebruik te maken van het aanpasbaar sjabloon noodnummer . U kan dit sjabloon downloaden in ons clubportaal bij de downloads en aanpassen met het eigen logo van uw club. Ook het infonummer kan aangepast worden naar het te contacteren nummer in uw club. Na het aanpassen van het sjabloon, kan u het document afprinten en afficheren op uw tocht. U vindt het sjabloon ook hier.
Om misverstanden te voorkomen, willen we ook nog even expleciet meegeven dat de betaalbewijzen voor de niet-leden blijven gebruikt worden.